Microsoft va achizitiona Activision Blizzard

Jocurile legendare, divertismentul interactiv captivant și experienta in publicare accelereaza cresterea afacerii Microsoft Gaming pe dispozitive mobile, PC, consolă si cloud.

Microsoft a anuntat planurile de a achizitiona Activision Blizzard, un lider in dezvoltarea de jocuri si un editor de continut interactiv de divertisment. Achizitia planificata include francize emblematice de la studiourile Activision, Blizzard si King precum „Warcraft”, „Diablo”, „Overwatch”, „Call of Duty” si „Candy Crush”.

Cu trei miliarde de oameni care joacă în mod activ jocuri astăzi și alimentat de o nouă generație cufundată în bucuriile divertismentului interactiv, jocurile sunt acum cea mai mare și cu cea mai rapidă creștere de divertisment. Astăzi, Microsoft Corp. (Nasdaq: MSFT) a anunțat planurile de a achiziționa Activision Blizzard Inc. (Nasdaq: ATVI), un lider în dezvoltarea de jocuri și editor de conținut interactiv de divertisment. Această achiziție va accelera creșterea afacerii Microsoft în domeniul jocurilor pe dispozitive mobile, PC, consolă și cloud și va oferi elemente de bază pentru metavers.

Microsoft va achiziționa Activision Blizzard pentru 95,00 USD per acțiune, într-o tranzacție în numerar evaluată la 68,7 miliarde USD, inclusiv numerarul net al Activision Blizzard. Când tranzacția se va încheia, Microsoft va deveni a treia companie de jocuri din lume după venituri, după Tencent și Sony. Achiziția planificată include francize emblematice de la studiourile Activision, Blizzard și King precum „Warcraft”, „Diablo”, „Overwatch”, „Call of Duty” și „Candy Crush”, pe lângă activitățile globale de eSport prin Major League Gaming. Compania are studiouri în întreaga lume cu aproape 10.000 de angajați.

Bobby Kotick va continua să fie CEO al Activision Blizzard, iar el și echipa sa își vor menține concentrarea asupra eforturilor de a consolida și mai mult cultura companiei și de a accelera creșterea afacerii. Odată ce afacerea se încheie, afacerea Activision Blizzard va raporta lui Phil Spencer, CEO, Microsoft Gaming.

„Gamingul este cea mai dinamică și interesantă categorie de divertisment pe toate platformele de astăzi și va juca un rol cheie în dezvoltarea platformelor metaverse”, a declarat Satya Nadella, președinte și CEO, Microsoft. „Investim profund în conținut, comunitate și cloud de clasă mondială pentru a introduce o nouă eră a jocurilor care pune jucătorii și creatorii pe primul loc și face jocurile sigure, incluzive și accesibile tuturor.”

„Jucătorii de pretutindeni iubesc jocurile Activision Blizzard și credem că echipele creative au cel mai bun lucru în fața lor”, a declarat Phil Spencer, CEO Microsoft Gaming. „Împreună vom construi un viitor în care oamenii să poată juca jocurile pe care le doresc, practic oriunde doresc.”

„De mai bine de 30 de ani, echipele noastre incredibil de talentate au creat unele dintre cele mai de succes jocuri”, a declarat Bobby Kotick, CEO, Activision Blizzard. „Combinația dintre talentul de clasă mondială Activision Blizzard și francizele extraordinare cu tehnologia Microsoft, distribuția, accesul la talente, viziunea ambițioasă și angajamentul comun față de jocuri și incluziune va contribui la asigurarea succesului nostru continuu într-o industrie din ce în ce mai competitivă.”

Dispozitivul mobil este cel mai mare segment al jocurilor de noroc, cu aproape 95% din toți jucătorii la nivel global bucurându-se de jocuri pe mobil. Prin echipe grozave și tehnologie excelentă, Microsoft și Activision Blizzard vor da putere jucătorilor să se bucure de cele mai imersive francize, precum „Halo” și „Warcraft”, practic oriunde doresc. Și cu jocuri precum „Candy Crush”, afacerea mobilă a Activision Blizzard reprezintă o prezență și o oportunitate semnificativă pentru Microsoft în acest segment în creștere rapidă.

Achiziția întărește, de asemenea, portofoliul Microsoft Game Pass, cu planuri de a lansa jocurile Activision Blizzard în Game Pass, care a atins o nouă etapă de peste 25 de milioane de abonați. Cu cei aproape 400 de milioane de jucători activi lunar ai Activision Blizzard în 190 de țări și francize de trei miliarde de dolari, această achiziție va face din Game Pass una dintre cele mai convingătoare și diverse forme de conținut de jocuri din industrie. La încheiere, Microsoft va avea 30 de studiouri interne de dezvoltare a jocurilor, împreună cu capacități suplimentare de publicare și de producție esports.

Tranzacția este supusă condițiilor obișnuite de închidere și finalizarea revizuirii reglementărilor și aprobării acționarilor Activision Blizzard. Se așteaptă ca tranzacția să se încheie în anul fiscal 2023 și va fi în plus față de câștigurile pe acțiune non-GAAP la încheiere. Tranzacția a fost aprobată de consiliile de administrație ale Microsoft și ale Activision Blizzard.

Consilieri
Goldman Sachs & Co. LLC este consilier financiar al Microsoft, iar Simpson Thacher & Bartlett LLP este consilier juridic. Allen & Company LLC acționează ca consilier financiar al Activision Blizzard, iar Skadden, Arps, Slate, Meagher & Flom LLP este consilier juridic.

Vezi mai multe ARTICOLE DIN GAMING.

1 Comment
  1. […] gandesc la acea franciza creata de Activision Blizzard. (Apropo, ai citit articolul in care zice ca Activision Blizzard va fi cumparat de Microsoft? Daca nu l-ai citit, citeste-l acum !) Si mai este un Admin School unde banuiesc ca isi invata […]

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Raul IT
%d blogeri au apreciat: